miercuri, 23 martie 2016

Cum mi-a calculat mie Primăria impozitul local...

Hai să vă spun o poveste amuzantă, dar din păcate, cât se poate de reală.
Ca toți românii, am primit și eu o ”Decizie de impunere”, trimisă de Primărie. Adică impozitul local datorat pentru apartamentul pe care-l dețin în proprietate personală.
Fac precizarea foarte importantă că în locuință este înregistrat și sediul social al unei societăți comerciale.
Pus în temă de apariția noului Cod Fiscal, apelez la serviciile unui evaluator autorizat. Cu acte-n regulă deci.
Deosebit de bine pregătit în domeniu, evaluatorul execută serviciile de măsurare ale apartamentului. Cu tot tacâmul: măsurare cu ruleta bengoasă cu laser, fotografii, examinare materiale de construcție, grosime pereți, calcul eventuale îmbunătățire și altele.

Mă costă 350 de lei - apartament la bloc.
Cămăruța în care funcționează sediul firmei este ceva simbolic în mod real, căci nu am nevoie decât de un metru pătrat pentru a-mi așeza undeva laptopul și atât.

Dar nu se poate lua în calcul doar acest spațiu, ci toată suprafața încăperii.
OK zic, asta este.
Rezultă o suprafață de ”X” metri pătrați, care se înmulțește cu un anumit coeficient - grosimea pereților. Nu intru în amănunte.

Cu raportul evaluatorului și restul de acte, fug la Direcția Taxe și Impozite și după ce stau cu orele la coadă, mă simt liniștit că le-am depus până în termenul maxim - 31 martie.
Vine deci acasă onor ”Decizia de impunere”.
Ca un cetățean corect ce mă aflu, merg să achit impozitul.

La ghișeu însă, am parte de o mare surpriză: deși pe ”Decizie” era trecută suma de 250 de lei, casiera îmi solicită suma de 290 de lei...
Întreb - firește - de ce?
Mi se spune că a fost trecută și firma în acest calcul!

Așadar, persoana fizică a achitat și impozitul pentru cei ”X” metri pătrați în care-și face veacul persoana juridică...
Nu mi se pare deloc corect!
Ar fi fost corect așa: Din suprafața ”Y” a apartamentului, să se scadă suprafața ”X” a spațiului în care-și desfășoară activitatea persoana juridică.
Fizica achita ”Y”-”x”, în vreme ce juridica achita ”x”!
Nu am avut ce face și am achitat conform indicațiilor casierei, care nu avea săraca nici o vină pentru deciziile superiorilor.

Dar aveți grijă când mergeți să vă plătiți impozitul pentru apartamentul sau casa în care-și are sediul social și o firmă: luați ceva bani mai mulți cu voi.
Dacă aveți de unde...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te rog să comentezi utilizând cuvinte decente și din Dicționarul Limbii Române... Orice postare nepotrivită din punct de vedere al celor șapte ani de acasă va fi ștearsă. Mulțumesc