sâmbătă, 25 martie 2017

Când firmele de PR nu răspund la telefon

Nu știu cum se poate numi asta: lipsă de bun simț, lipsă de profesionalism, lipsă de interes sau mai simplu, prostie?
Aveam pretenția ca o firmă de PR să aibă un nivel, o ștachetă la care să se ridice pe plan profesional, dar se pare că m-am înșelat.

Culmea e că am pățit-o cu două astfel de ”firme”. Una din București, alta din Cluj Napoca.
Și care se dădeau premiate și cu mare ștaif.
Ambele mi-au cerut niște costuri de difuzare pentru două campanii publicitare ce urmau a fi realizate la posturi de radio din București și din țară.
Mi-am informat clienții - cele două firme de piar - că ajungem la costuri destul de ridicate. Adică va fi scump.
În ambele cazuri, costul solicitării - o campanie publicitară de câteva zile doar - era la valoarea a două treimi din cifra lor de afaceri pe anul 2015, deci îmi era clar că nu voi avea sorți de izbândă...
Am crezut că lămuresc interlocutoarele - ambele solicitante au fost femei, deh, astea sunt bune la piar - după care trimit ofertele pe mail și încerc să revin telefonic, pentru a aduce cuvenite lămuriri sau modificări.
Ei ce să vezi?
Nici o dameză n-a răspuns la telefon.

Și nici la mail.
Nu mi se pare deloc firesc.
Era clar că nu au acești bani, dar mi se pare normal măcar să răspunzi la telefon sau la mail și să spui: ”Nu dispunem de un astfel de buget” sau ”Clientul nu își permite o astfel de campanie”.
Simplu, pe limba românească.
Nu era nici o problemă, căci, repet, nu mă așteptam.
Dar măcar spune-i omului că nu se poate.
Nu te da pitulit după o scuză de genul ”nu am putut răspunde la telefon atunci, eram într-o întâlnire” sau ”nu am primit mailul”, că nu ține figura.
În primul rând e vorba de imaginea firmei tale de piar, care astfel dă dovadă de lipsă de profesionalism.
Și cu care nu vei mai lucra niciodată, îți e clar!
Nu dau aici numele firmelor, căci se vor recunoaște în mod sigur...
Și mai e un lucru, pe care nu vi l-am spus: în ambele cazuri, puteam fi tată din punct de vedere al vârstei pentru ambele doamne sau domnișoare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te rog să comentezi utilizând cuvinte decente și din Dicționarul Limbii Române... Orice postare nepotrivită din punct de vedere al celor șapte ani de acasă va fi ștearsă. Mulțumesc